مهندسی مواد و متالوژی

انجام پایان نامه مهندسی مواد و متالوژی

مشاوره و آموزش پایان¬نامه و رساله مهندسی مواد و متالوژی در مقطع ارشد و دکتری
مهندسی و علم مواد یک حوزة میان رشته‌ای است که در آن رابطة بین ساختار و خواص مواد به¬منظور طراحی مواد جدید برای پاسخگویی به¬نیازهای روزافزون فناوری مواد مورد بررسی قرار می‌گیرد. امروزه با افزایش تحقیقات در زمینة نانو، مهندسی مواد به¬یکی از رشته‌های پیشرو در عرصه دانش بدل شده‌ است. از کاربردهای این رشته می¬توان مهندس طراح، مهندس مواد، دانشمند توسعه محصول، دانشمند پژوهشی (علوم فیزیکی)، مهندس فروش فنی، تولید مواد، پژوهش و مشاور مهندسی مواد را نام برد. گروه تحقیقاتی کتیب¬یار با به¬کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش پایان¬نامه و رساله مهندسی مواد و متالوژی را با بالاترین کیفیت ارائه می¬دهد.
گرایش های رشته مهندسی مواد و متالوژی
رشته مهندسی مواد و متالوژی دارای گرایش¬های زیر است:
شناسايي و انتخاب مواد مهندسي (Identification and selection of engineered materials)
شكل¬دادن فلزات (Shaping metals)
جوشكاری (Welding)
استخراج فلزات (Metal extraction)
خوردگی و حفاظت مواد (Corrosion and material protection)
سراميك (Ceramic)
ريخته¬گری (Casting)
مواد مركب (Composite materials)
بيومواد (Biomaterials)
در این رشته، دانشجویان آموزش می¬بینند که چگونه موادی را به¬وجود بیاورند که از طریق استفاده از موجودات زنده برای روش درمانی یا تشخیصی، هدایت شود.
مهندسي بافت (Texture engineering)
درس¬های مربوط به¬رشته مهندسی مواد و متالوژی
دروس مشترک در شاخه¬های مختلف مهندسی مواد:
ریاضی، معادلات دیفرانسل، ریاضی مهندسی، محاسبات عددی، مبانی و برنامه¬سازی کامپیوتر، فیزیک، شیمی عمومی، مبانی مهندسی برق، استاتیک، شیمی فیزیک مواد، مهندسی مقاومت مصالح، کریستالوگرافی، پدیده¬های انتقال، شیمی فیزیک مواد، ترمودینامیک مواد، خواص فیزیکی مواد، متالوگرافی، خواص مکانیکی مواد.
نرم افزارهای رشته مهندسی مواد و متالوژی
نرم افزار اطلس دیاگرام های فازی APD،نرم افزار MIP، نرم افزار superforge،نرم افزار AutoForm نرم افزار ProCAST محاسبه میزان کرویت با نرم افزار Clemex،نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس Xpert HighScore Plus، محاسبه میزان کرویت با نرم افزار Clemex محاسبه کسر سطحی یک فاز با نرم افزارClemex و...
خدمات گروه تحقیقاتی کتیب¬یار شامل:
• مشاوره و آموزش رایگان پایان¬نامه نویسی و پروپوزال¬نویسی
• مشاوره و آموزش رایگان رساله¬نویسی و پروپوزال¬نویسی
• کارگاه آموزشی پروپوزال¬نویسی
• کارگاه آموزشی پایان نامه¬نویسی
• کارگاه آموزشی رساله دکتری
• مشاوره و آموزش رایگان مقاله نویسی
• چاپ کتاب
• ترجمه مقالات به انگلیسی
• مشاوره و آموزش مقاله نویسی ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش چاپ مقالات ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش رایگان تحلیل های آماری و نرم افزارهای آماری
• مشاوره و آموزش رایگان الگوریتم های بهینه سازی و کدنویسی
گروه تحقیقاتی کتیب¬یار با سوابق و تجارب درخشان در زمینه¬ی مشاوره و آموزش و با کادری مجرب و توانمند اعلام آمادگی نموده و درواقع هدف اصلی این گروه در راستای مشاوره و آموزش شخصی¬سازی شده می¬باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با پرکردن فرم گروه تحقیقاتی کتیب¬یار، به¬صورت تلفنی، ایمیل و یا حضوری با این گروه در ارتباط باشید. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره¬مند شوید.

در خواست

انجام پایان نامه مهندسی مواد و متالوژی

انجام پایان نامه مهندسی مواد و متالوژی. انجام پروپوزال مهندسی مواد و متالوژی. انجام پایاننامه مهندسی مواد و متالوژی

مشاوره و آموزش پایان نامه و رساله مهندسی مواد و متالوژی در مقطع ارشد و دکتری

مهندسی و علم مواد یک حوزۀ میان رشته‌ ای است که در آن رابطۀ بین ساختار و خواص مواد به منظور طراحی مواد جدید برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون فناوری مواد مورد بررسی قرار می ‌گیرد. امروزه با افزایش تحقیقات در زمینه نانو، مهندسی مواد به یکی از رشته‌ های پیشرو در عرصه دانش بدل شده‌ است. از کاربردهای این رشته می توان مهندس طراح، مهندس مواد، دانشمند توسعه محصول، دانشمند پژوهشی (علوم فیزیکی)، مهندس فروش فنی، تولید مواد، پژوهش و مشاور مهندسی مواد را نام برد. گروه تحقیقاتی کتیب یار با به کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش پایان نامه و رساله مهندسی مواد و متالوژی را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

 

بازار کار مهندسی مواد و متالورژی

 

 

مهندسین مواد در حال حاضر در صنعت ایران اغلب در چند جایگاه ذیل وارد بازار کار می شوند:

کارشناس کنترل کیفیت، اپراتور خط تولید، کارشناس فروش، مهندسی جوش و بازرسی، اپراتور یا سرپرست آزمایشگاه، کارشناس تحقیق و توسعه

 

کارشناس کنترل کیفیت:

مهندسان مواد نه در اصل مفهوم و نه در دانشگاه برای جایگاه کارشناس کنترل کیفیت تربیت نمی شوند. اما بیش از هر جایگاه دیگری، صنعت مهندسین مواد را برای جایگاه کارشناس کنترل کیفیت در کنار مهندسین مواد جذب می کند. شناخت استاندارد ها، یادگیری کار با استاندارد، تسلط به تست مخرب و غیر مخرب از نمونه مهارت هایی است که مهندسین مواد نیازمند کسب آن برای این جایگاه شغلی هستند. که معمولاً هیچ کدام از این مهارت ها در حین تحصیل مقاطع کارشناسی و ارشد در دانشگاه های ایران به دانشجویان آموزش داده نمی شود و دانشجو می بایست با مطالعه شخصی یا شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه های آزاد آنها را کسب کند.

 

اپراتور خط تولید:

مهندسین مواد در جایگاه اپراتور تولید نیز آنطور که شایسته است استفاده نمی شود چراکه کارفرمایان ترجیح می دهند مهندسین مکانیک که اصطلاحاً دست به آچارتر هستند استفاده کنند مگر در شرایطی که امکان استفاده از مهندسین مکانیک نباشد مهندسین مواد به کار گرفته می شوند بعنوان مثال :اتاق کنترل LF در کارخانه های فولاد سازی که نیاز به علم آلیاژ سازی است. این جایگاه شغلی اکثراً نیازمند مهارت خاص و ویژه ای ندارد و صرفا آنچه دانشجو در مقطع کارشناسی می آموزد کافی است و مهارت را پس از استخدام در محل کار کسب می کند.

 

کارشناس فروش:

در حال حاضر از مهندسین مواد نیز موقعیت های شغلی مانند کارشناس فروش و مهندسی فروش دریافت می کنند. البته حجم آنها نیز نسبت به سایر موقعیت ها کم نیست و می توان گفت به تنهایی نیمی از فرصت های شغلی مهندسین مواد را تشکیل می دهد. البته کارشناس فروش و مهندسی فروش نیز برای برخی از فارغ التحصیلان منطقی بنظر می رسد اما تخصص اصلی مهندسین مواد در بحث بازرگانی، باید  کارشناس خرید و مهندسی خرید و تامین مواد بشود در صورتی که در این باره تعداد فرصت های شغلی در کشورمان ایران برای مهندسین مواد آن چنان کم است که می توان آنرا تقریبا صفر حساب کرد. یک مهندس مواد مواد را انتخاب می کند و می شناسد و مواد با بهترین خواص مورد انتظار همراه با در نظر گرفتن مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن را می تواند برای پروژه ها تعریف شناسایی و تهیه نماید.

 

مهندسی جوش و بازرسی:

 

این جایگاه شغلی در ایران بین چندین رشته مهندسی مواد ، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع ، مهندسی عمران، و همینطور سایر رشته های غیر مهندسی، تقسیم می شود. برای ورود به بازار کاری بازرسی جوش و تست های غیرمخرب باید مدارک آموزشهای آزاد را تهیه کرد و تعلیم دید که هیچ محدودیتی در آن از لحاظ رشته وجود ندارد و از رشته های مختلف می توانند آنرا تهیه و وارد بازار کار آن شوند.

مهندسی جوش، هر چند که مختص مهندسین مواد نیست، اما یک شغل پردرآمد و همینطور حساس است. در مقطع کارشناسی دانشجویان مهندسی مواد مهارتی در آن کسب نخواهند کرد در مقطع ارشد تنها در گرایشی همچون جوشکاری و تنها طی چند واحد تئوری آموزش هایی کسب می کنند. اما برای ورود به بازار کار مهندسی جوش نیاز به گذراندن دوره های فنی مختلفی است که توسط آموزشگاه های معتبر فنی حرفه ای برگزار می شود

 

کارشناس تحقیق و توسعه:

کارشناسی R&D در بخش مواد نیز از یکی بهترین موقعیت های شغلی است که مهندسین مواد می توانند در آن شاغل شوند. در اصل یک مهندس مواد بایستی در جایگاه شناسایی و انتخاب مواد مهندسی فعالیت کند اما نه تنها صنعت هیچ استقبالی در برابر این مهارت ندارد بلکه دانشگاه ها نیز فارغ التحصیلان ماهری در این زمینه تربیت نمی کنند. آنجه دیگر مورد توجه قرار نمی گیرد فلسفه وجودی مهندسی مواد می باشد. که در ایران به حاشیه کشیده شده و فارغ التحصیلان به ناچار در زمینه های فرعی تر شاغل می شوند. البته این عدم بکارگیری مهندسی مواد در جایگاه اصلی خود و عدم کارشناسی و انتخاب مواد صحیح در ایران خسارات بسیار سنگین را به اقتصاد و صنعت ما وارد می کند.

گرایش های رشته مهندسی مواد و متالوژی:

رشته مهندسی مواد و متالوژی دارای گرایش های زیر است:
شناسايي و انتخاب مواد مهندسي (Identification and selection of engineered materials)
شكل دادن فلزات (Shaping metals)
جوشكاری (Welding)
استخراج فلزات (Metal extraction)
خوردگی و حفاظت مواد (Corrosion and material protection)
سراميك (Ceramic)
ريخته گری (Casting)
مواد مركب (Composite materials)
بيومواد (Biomaterials)
در این رشته، دانشجویان آموزش می بینند که چگونه موادی را به وجود بیاورند که از طریق استفاده از موجودات زنده برای روش درمانی یا تشخیصی، هدایت شود.
مهندسي بافت (Texture engineering)

درس های مربوط به رشته مهندسی مواد و متالوژی

دروس مشترک در شاخه های مختلف مهندسی مواد:

ریاضی، معادلات دیفرانسل، ریاضی مهندسی، محاسبات عددی، مبانی و برنامه سازی کامپیوتر، فیزیک، شیمی عمومی، مبانی مهندسی برق، استاتیک، شیمی فیزیک مواد، مهندسی مقاومت مصالح، کریستالوگرافی، پدیده های انتقال، شیمی فیزیک مواد، ترمودینامیک مواد، خواص فیزیکی مواد، متالوگرافی، خواص مکانیکی مواد.
نرم افزارهای رشته مهندسی مواد و متالوژی
نرم افزار اطلس دیاگرام های فازی APD،نرم افزار MIP، نرم افزار superforge،نرم افزار AutoForm نرم افزار ProCAST محاسبه میزان کرویت با نرم افزار Clemex،نرم افزار آنالیز پراش پرتو ایکس Xpert HighScore Plus، محاسبه میزان کرویت با نرم افزار Clemex محاسبه کسر سطحی یک فاز با نرم افزارClemex و…

خدمات گروه تحقیقاتی کتیب یار شامل:

• مشاوره و آموزش رایگان پایان نامه نویسی و پروپوزال نویسی
• مشاوره و آموزش رایگان رساله نویسی و پروپوزال نویسی
• کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی
• کارگاه آموزشی پایان نامه نویسی
• کارگاه آموزشی رساله دکتری
• مشاوره و آموزش رایگان مقاله نویسی
• چاپ کتاب
• ترجمه مقالات به انگلیسی
• مشاوره و آموزش مقاله نویسی ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش چاپ مقالات ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش رایگان تحلیل های آماری و نرم افزارهای آماری
• مشاوره و آموزش رایگان الگوریتم های بهینه سازی و کدنویسی
گروه تحقیقاتی کتیب یار با سوابق و تجارب درخشان در زمینه ی مشاوره و آموزش و با کادری مجرب و توانمند اعلام آمادگی نموده و در واقع هدف اصلی این گروه در راستای مشاوره و آموزش شخصی سازی شده می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با پرکردن فرم گروه تحقیقاتی کتیب یار، به صورت تلفنی، ایمیل و یا حضوری با این گروه در ارتباط باشید. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.