انجام پایان نامه مهندسی معماری

انجام پایان نامه مهندسی معماری

مشاوره و آموزش پایان¬نامه و رساله مهندسی معماری در مقطع ارشد و دکتری
این رشته را تمرین¬های علمی و عملی دربرمی¬گیرد و به¬طراحی شبیه¬سازی شده اقدام می¬کند. از کاربردهای این گرایش می¬توان به¬مهندسی سازه، مهندسی برق معماری، مهندسی مکانیک معماری، مشاور طراحی سازه و مدیر پروژه ساخت و ساز اشاره کرد. و گروه تحقیقاتی کتیب¬یار با به¬کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش پایان¬نامه و رساله مهندسی معماری را با بالاترین کیفیت ارائه می¬دهد.
گرایش¬های رشته مهندسی معماری
رشته معماری دارای گرایش¬های زیر است:
مهندسي معماري منظر (Landscape Architecture Engineering)
این رشته طراحی بصری و مهندسی محیط زیست را به¬منظور ایجاد چشم انداز و امکانات فضای باز زیبا و کاربردی در جوامع، شهرها و مناطق انجام می¬دهد.
مهندسي معماري اسلامي (Islamic Architecture Engineering)
مطالعات معماري ايران (Iranian Architectural Studies)
بازسازي پس از سانحه (Post traumatic reconstruction)
معماري داخلي (Interior design)
مطالعه و طراحی داخلی و نیز طراحی فضای داخلی در محدوده¬ای وسیع از محیط¬های عمومی و خصوصی در این رشته انجام می¬¬پذیرد. از کاربردهای این رشته می¬توان به¬طراح داخلی و فضایی، طراح نمایشگاه، طراح تولید تئاتر، تلویزیون، فیلم و بازاریابی تجسمی اشاره کرد.
درس¬های مربوط به¬رشته مهندسی معماری
دروس پایه:
هندسه کاربردی، کارگاه مصالح و ساخت، درک و بیان محیط، بیان معماری، هندسه مناظر و مرایا، ریاضیات و آمار، انسان، طبیعت، معماری، مقدمات طراحی معماری.
دروس اصلی:
مبانی نظری معماری، آشنایی با معماری جهان، برداشت از بناهای تاریخی، آشنایی با معماری معاصر، نقشه برداری، تنظیم شرایط محیطی، تأسیسات الکتریکی (نور و صدا)، تأسیسات مکانیکی، مقاومت مصالح و سازه¬های بتنی، ایستایی، متره و برآورد، مدیریت و تشکیلات کارگاه، مصالح ساختمانی، ساختمان، روستا، طرح معماری.
دروس تخصصی:
آشنایی با مبانی برنامه¬ریزی کالبدی، تحلیل فضاهای شهری، آشنایی با مدیریت ابنیه، طرح معماری، طراحی فنی، طرح نهایی.
نرم افزارهای رشته مهندسی معماری
نرم افزار Auto Cad،نرم افزار ۳d max، نرم افزار Revit Architecture ،نرم افزارsketch up و ...
خدمات گروه تحقیقاتی کتیب¬یار
• مشاوره و آموزش رایگان پایان¬نامه نویسی و پروپوزال¬نویسی
• مشاوره و آموزش رایگان رساله¬نویسی و پروپوزال¬نویسی
• کارگاه آموزشی پروپوزال¬نویسی
• کارگاه آموزشی پایان نامه¬نویسی
• کارگاه آموزشی رساله دکتری
• مشاوره و آموزش رایگان مقاله نویسی
• چاپ کتاب
• ترجمه مقالات به انگلیسی
• مشاوره و آموزش مقاله نویسی ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش چاپ مقالات ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش رایگان تحلیل های آماری و نرم افزارهای آماری
• مشاوره و آموزش رایگان الگوریتم های بهینه سازی و کدنویسی
گروه تحقیقاتی کتیب¬یار با سوابق و تجارب درخشان در زمینه¬ی مشاوره و آموزش و با کادری مجرب و توانمند اعلام آمادگی نموده و درواقع هدف اصلی این گروه در راستای مشاوره و آموزش شخصی¬سازی شده می¬باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با پرکردن فرم گروه تحقیقاتی کتیب¬یار، به¬صورت تلفنی، ایمیل و یا حضوری با این گروه در ارتباط باشید. همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره¬مند شوید..

در خواست

انجام پایان نامه مهندسی معماری انجام رساله معماری نگارش رساله معماری
مشاوره و آموزش انجام پایان نامه معماری در مقطع ارشد و دکتری، انجام پروپوزال مهندسی معماری

انجام رساله معماری نگارش رساله معماری این رشته را تمرین‌های علمی و عملی دربرمی‌گیرد و به طراحی شبیه‌سازی شده اقدام می‌کند. از کاربردهای این گرایش می‌توان به‌مهندسی سازه، مهندسی برق معماری، مهندسی مکانیک معماری، مشاور طراحی سازه و مدیر پروژه ساخت و ساز اشاره کرد. و گروه تحقیقاتی کتیب‌یار با به‌کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش پایان‌نامه و رساله مهندسی معماری را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. انجام پروپوزال مهندسی معماری

گرایش‌های رشته مهندسی معماری :

رشته معماری دارای گرایش‌های زیر است:
مهندسي معماري منظر (Landscape Architecture Engineering)
این رشته طراحی بصری و مهندسی محیط زیست را به‌منظور ایجاد چشم انداز و امکانات فضای باز زیبا و کاربردی در جوامع، شهرها و مناطق انجام می‌دهد.

مهندسي معماري اسلامي (Islamic Architecture Engineering)
مطالعات معماري ايران (Iranian Architectural Studies)
بازسازي پس از سانحه (Post traumatic reconstruction)
معماري داخلي (Interior design)

مطالعه و طراحی داخلی و نیز طراحی فضای داخلی در محدوده‌ای وسیع از محیط‌های عمومی و خصوصی در این رشته انجام می‌پذیرد. از کاربردهای این رشته می‌توان به‌طراح داخلی و فضایی، طراح نمایشگاه، طراح تولید تئاتر، تلویزیون، فیلم و بازاریابی تجسمی اشاره کرد. انجام پایان نامه معماری

 

درس‌های مربوط به رشته مهندسی معماری:

دروس پایه:
هندسه کاربردی، کارگاه مصالح و ساخت، درک و بیان محیط، بیان معماری، هندسه مناظر و مرایا، ریاضیات و آمار، انسان، طبیعت، معماری، مقدمات طراحی معماری.
دروس اصلی:
مبانی نظری معماری، آشنایی با معماری جهان، برداشت از بناهای تاریخی، آشنایی با معماری معاصر، نقشه برداری، تنظیم شرایط محیطی، تأسیسات الکتریکی (نور و صدا)، تأسیسات مکانیکی، مقاومت مصالح و سازه-های بتنی، ایستایی، متره و برآورد، مدیریت و تشکیلات کارگاه، مصالح ساختمانی، ساختمان، روستا، طرح معماری.
دروس تخصصی:
آشنایی با مبانی برنامه‌ریزی کالبدی، تحلیل فضاهای شهری، آشنایی با مدیریت ابنیه، طرح معماری، طراحی فنی، طرح نهایی. انجام پایان نامه معماری
نرم افزارهای رشته مهندسی معماری
نرم افزار Auto Cad،نرم افزار ۳d max، نرم افزار Revit Architecture ،نرم افزارsketch up و …

  1. مقدمه:

فضاهای آموزشی به عنوان مهمترین نیاز در جهت پیشرفت جامعه و تربیت نخبگان محسوب می گردند. لذا طراحی چنین فضاهایی دارای اهمیت ویژه‌ای برای هر جامعه می باشد، در این بین ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی همواره مورد توجه محققین و نظریه‌پردازان بوده و تحقیقات فراوانی درباره این حوزه انجام شده است تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که در جهت ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی استفاده از فضاهای نیمه باز با سه مشخصه شکلی، معنایی و کارکردی در افزایش کیفیت فضا نقش بسیار موثری دارد.

  1. ادبیات و مبانی نظری پژوهش:

دانشکده هنر و معماری

دانشکده ها به عنوان زیر مجموعه ای از یک واحد کلی تحت عنوان دانشگاه هستند که از نظر تجهیزات و امکانات در سطوح پایین تر از دانشگاه می باشند. در فرهنگ‌های لغت مختلف لفظ دانشکده بدین صورت تعریف شده است؛ دانشکده ها نهادهایی می باشند برای آموزش عالی که با هدف پژوهش در رشته های مشخصی در یک واحد کلی به نام دانشگاه بنا می گردند. در این پژوهش دانشکده هنر و معماری به مکانی گفته می شود که در آن علوم مربوط به رشته های هنر و معماری مورد بررسی قرار می گیرد(Dyck,2017).

ارتقای کیفی فضا

رویکردی نسبت به فضا با هدف افزایش کیفیت فضا با مشخصه های دسترسی و پیوستگی، تصویر ذهنی، اجتماع پذیری، کاربری و فعالیت. هدف این رویکرد افزایش غنای حسی فضا می باشد(Schneider,2019).

فضاهای نیمه باز

در معماری ماهیت فضا به لحاظ حدود و محدود شدگی به سه دسته فضاهای باز، نیمه باز و بسته تقسیم بندی می شوند در این تعریف فضای نیمه باز به فضایی اطلاق می گردد که حداکثر از سه طرف توسط توده ساختمانی یا عناصر طبیعی محدود شده باشد(بنیانی و همکاران،1397).

  1. طرح مسأله پژوهش:

از جمله مهم ترین و اساسی ترین نیازهای کشور ما تحت عنوان یک کشور در حال توسعه تعلیم و تربیت کارشناسان و متخصصین خبره با هدف برطرف نمودن کمبود های جامعه می باشد. ایجاد فضاهای مختص آموزش عالی یکی از پر چالش ترین امورات در طراحی معماری و از مهمترین ضروریات پیشرفت هر جامعه محسوب می گردد. با بررسی و نگاهی عمیق به ساختار کلی فضاهای آموزشی مشخص می گردد که این فضاها دارای شکل و فرم مناسبی در جهت پاسخگویی به عملکرد های در نظر گرفته شده نمی‌باشند(محمودی،1394).

لذا در جهت شناخت هر موضوع بدیهی می باشد که ابتدا تعریف آن موضوع ارجحیت شناختی نسبت به سایر موارد دارد. در تعاریف اشاره شده است که  دانشگاه ها نظاماتی هماهنگ و تشکیلاتی اجتماعی متشکل از تشکل های علمی وابسته به هم و متجانس می باشند، که با هدف آموزش و پژوهش در زمینه های مختلف علوم بشری تشکیل شده اند و حداقل دارای سه گروه آموزشی با امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به دانشجویان می باشد(Dyck,2017).

در این بین دانشکده ها به عنوان زیر مجموعه ای از یک واحد کلی تحت عنوان دانشگاه هستند که از نظر تجهیزات و امکانات در سطوح پایین تر از دانشگاه می باشند.(مرتضوی،1396) در فرهنگ‌های لغت مختلف لفظ دانشکده بدین صورت تعریف شده است؛ دانشکده ها نهادهایی می باشند برای آموزش عالی که با هدف پژوهش در رشته های مشخصی در یک واحد کلی به نام دانشگاه بنا می گردند..در اینجا دانشکده هنر و معماری به طور مشخص به فضاهایی برای آموزش عالی در رشته های هنری و به طور ویژه معماری اطلاق می گردد که در آن امکانات و تجهیزات مربوط در جهت تحقیق و پژوهش در آثار هنری و امکاناتی در جهت شناخت مکاتب هنری و معماری فراهم است، اطلاق میگردد.

نظریه پردازان عوامل موثر درباره طراحی این فضاها را در پنج دسته روان شناختی، اجتماعی، کارکردی، ادراکی و کالبدی تقسیم بندی می نمایند. شاخصه کالبدی با زیر معیار های پویایی محیط، هماهنگی و نظم بصری، ابعاد و تناسبات فضایی، شاخصه ادراکی با زیر معیار های نظام ارتباطات، دید و منظر، محرک‌های محیطی و دعوت کنندگی، شاخصه کارکردی بازیرمعیارهای تطبیق پذیری، تنوع پذیری ، آسایش محیطی، تداوم  بصری و تنوع فعالیتی، شاخص اجتماعی بازیر معیار های حضورپذیری، جذابیت محیطی، رویت پذیری، شاخص روانشناختی بازیرمعیارهای جذابیت محیط، خاطره انگیزی و قابلیت تجسم از موارد موثر در طراحی فضاهای آموزشی می باشد. ( Greene,2019).

شایسته است ذکر گردد که؛ نظریه پردازان در زمینه های معماری شهرسازی و مهندسی اعتقاد بر این دارند که فضا به لحاظ فرم شناسی و ریخت شناسی و به طور کلی شاکله فضا بر شیوه زندگی انسان تاثیر گذار است و دلیل آن هم این است که فرم فضا و شاکله اصلی فضایی قابلیت حمایت یا مختلف نمودن عمل و رفتار را دارد.( esmith,2019) از جمله عوامل تاثیرگذار بر کیفیت فضاها و شیوه و سبک زندگی انسان ها فضاهای نیمه باز می باشد. در واقع این فضاها فرصتی ایده آل در جهت ارتباط بیشتر با محیط بیرون و به عنوان یک مکان برای بروز رفتار می باشند(Cheng and partners,2019).

فلهذا چنانچه بپذیریم فضاهای معماری تحدید شده توسط عناصر محصور کننده هستند می‌توان این فضاها را به سه دسته فضاهای بسته، نیمه باز و باز تقسیم‌بندی نمود. با در نظر گرفتن پیشینه تحقیق و مطالعات صورت گرفته در این زمینه مشخص می گردد که فضاهای نیمه باز ارتباط مستقیم با مطلوبیت طرح‌ها و رضایتمندی استفاده کنندگان از فضا دارند و یکی از عوامل مهم در جهت ارتقای کیفی فضا و پاسخدهی به نیازها می‌باشند. پاسخ دهی در اینجا به معنای عرضه داشتن آلترناتیو های مختلف به واسطه محیط، به نیازهای گوناگون فیزیولوژیکی و روانشناختی کاربران می باشد(مداحی و همکاران،1394).

در تعاریف دیگر آمده است که فضاهای نیمه باز به فضاهایی گفته می‌شود که حداکثر از سه طرف توسط توده های ساختمانی  و یا عناصر طبیعی محدود شده و در جهت انجام عملکرد های مشخص استفاده می شود. نقش چنین فضاهایی در تامین پاسخگویی به عملکرد ها می باشد(Simeoforidis,2018). اهمیت این فضا ها علاوه بر تامین روشنایی در پشتیبانی از عملکرد ها و یا مسائل اجتماعی -فرهنگی قابلیت بررسی دارند. با این تعریف می توان اذعان نمود که یکی از مهمترین عوامل در جهت ایجاد مطلوبیت فضایی و ارتقاء کیفی فضا و همچنین توجیه پذیری طرح به همراه تقویت رویدادهای اجتماعی، اتخاذ فضاهای نیمه باز میباشد(ورد و همکاران،1397).

با بررسی پیشینه پژوهش های انجام گرفته مشاهده می گردد، تاریخچه ابتدایی از فضاهای نیمه باز در ابتدای قرن بیستم بیشتر حاصل نگاه و نوع پنداشت تهی از فضا و یا باقی مانده از احجام پر بود، فضاهای نیمه باز در گذشته بیشتر به عنوان فرم دیده می شده تا یک عملکرد(فرزیدی و همکاران،1398). لاکن در معماری فضاهای مفصل و ارتباط دهنده ای می باشند، که کارکرد اصلی آنها متعادل سازی روند ارتباطات می باشد. چنین فضاهایی لزوماً یک فضای تهی یا باقیمانده از سایر فضاها نمی‌باشد و قابلیت این را دارد که خود دارای ماهیت و شخصیت فضایی مستقلی باشد. همواره در بحث های معماری مرز بین فضای خارج و داخل مطرح بوده است. در این بین فضاهای نیمه باز توسط میزان مشخصی از محصوریت های توده‌ای تعریف می گردد میزان محصوریت تابع مفهومی است که عملکرد‌ فضاهای نیمه باز آن را مشخص می کند(Behzadfar,2011).

چنین فضاهایی هم می‌تواند محل استقرار باشند و هم می‌توانند مفصلی در جهت ارتباط بین دو فضا بوده و عامل جدا کننده دو فضای پیرامون از یکدیگر باشند. این فضاها عرصه‌ای برای رفتارهای جمعی و نیمه خصوصی به شمار می آید. مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که میزان پاسخگویی هر محیط با جنبه های از طراحی آن در ارتباط می باشد به گونه‌ای که این پاسخگویی رضایت از مکان افزایش کیفیت فضا را به دنبال خواهد داشت(Garibaldi,2015). نظریه پردازان ویژگی فضاهای نیمه باز را در سه گروه معناگرایانه، کارکردگرایانه و فرمال دسته بندی می کنند و اعتقاد دارند می‌توان این فضاها را با مشخصه های کالبدی، عملکردی و معنایی مورد ارزیابی قرار داد بر طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخصه های شکلی بر اساس عناصر کالبدی که دلالت بر تعیین مرزها و حدود دارد ایجاد می گردد، مشخصه های معنایی وجه محتوایی و معنا گرایانه کار را تقویت می نماید، و وجه کارکردی آن به تنوع فعالیتی و تعاملات صورت گرفته اشاره می نماید. (esmit,2019)..

آنها(نظریه پردازان) اشاره می کنند که اتخاذ فضاهای نیمه باز در افزایش کیفیت فضا نقش بسیار مهمی دارد،کيفيت فضا مفهومي چندوجهي، نسبي و متأثر از زمان، مکان و ارزشهای فردي و اجتماعي اســت که از یکسو، ابعاد عيني و بيروني و از سوی ديگر، ابعاد ذهني و دروني دارد. ازاینرو، ارائه تعريفی جامع براي آن آسان نيست(Hillier,2015)..

آنچه مشخص می گردد فضاهای نیمه باز با مشخصه های کالبدی، عملکردی و معنایی تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت فضا دارند. نظریه پردازان در این حوزه متغیرهای ارزیابی کیفیت محیط را در چهار دسته کاربری و فعالیت ها، اجتماع پذیری، تصویر ذهنی و دسترسی و پیوستگی با زیر مشخصه های خاص مربوط به آن دسته بندی کرده اند(Friedman,2017). چنانچه در این عوامل دقت گردد فضاهای بینابین نقش پر اهمیتی را در این ارزیابی برعهده دارند. اصولا فضاهای نیمه باز با کارکرد های متنوع و داشتن معنایی فراتر از یک مکان می توانند حس مکان و معنای مکان را تقویت نموده و عاملی مهم در جهت ارتقای کیفیت فضا باشند. در جدول زیر ارزیابی متغییر های موثر در ارتقا کیفیت فضا و نقش فضاهای نمیه باز در این فرایند ارائه می گردد(Alexei,2016).

 

به طور کلی می‌توان متغیرهای ارزیابی کیفیت محیط را در چهار دسته دسترسی و پیوستگی، تصویر ذهنی، اجتماع پذیری  ،کاربری و فعالیت‌ها تقسیم بندی نمود.

مشخصه دسترسی و پیوستگی با زیر شاخه های یکپارچگی مسیر، نفوذپذیری، دسترسی راحت، مسیرهای پیاده و خوانایی مسیر، مشخصه تصویر ذهنی با زیرشاخه های مبلمان، سلامت فضا، امنیت، غنای حسی و جذابیت بصری، مشخصه اجتماع پذیری بازیر شاخه‌های پیوندهای بومی، تعلق، فعالیت جمعی، حضور پذیری و سرزندگی فضا، مشخصه ی کاربری و فعالیت با زیر شاخه های پشتیبانی از فعالیت ها، امکان فعالیت جمعی، کارایی فضا، تنوع عملکردی و آزادی انتخاب فعالیت بر روی ارزیابی های کیفیت محیط موثر بوده و در ارتباط با فضاهای نیمه باز می‌تواند موجب تسهیل نمودن دسترسی ها و ایجاد پیوستگی فضایی، تقویت ابعاد معنایی شکلی و کارکردی و تثبیت تصویر ذهنی فرد از محیط، اجتماع پذیر نمودن فضا و پشتیبانی از فعالیت ها باشد (Schneider,2019).

 

 

  1. اهمیت و ضرورت پژوهش:

آموزش زیربنای ساخت جامعه سالم و فرهنگ آن می باشد و آنچه امروزه آن را بیش از هر زمانی به صورت پدیده ای پیچیده درمی آورد، تعدد عوامل سازنده آن و روابط نامحدود میان آنها و درعین حال کلیه آنهاست. هر جامعه برای بقا و تداوم حیات خود ناگزیر به پاسخگویی به برخی از نیازهای اساسی خود است. در جهت پاسخگویی به این نیاز ها ارگان های مختلفی تشکیل شده است که از مهمترین آن ها و تخصصی ترین آنها با عنوان دانشگاه یاد می شود. فضاهای آموزشی نقش مهم و اساسی در اعتلای جامعه و پیشرفت جامعه دارند در این بین کیفیت فضای آموزشی می‌تواند زمینه ساز پیشرفت تحصیلی و انگیزه دانشجویان گردد و لذا تاثیر فضاهای آموزشی بر روی دانشجویان می بایستی مورد بررسی های بیشتری قرار گیرد تحقیقات جدید نشان می دهد که مسئله یادگیری در چنین فضاهایی بعد از سیستم اموزش به کیفیت فضا بر می گردد لذا ارتقاء کیفی فضا در چین مکانهایی امری بسیار مهم می باشد. مجدداً تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که استفاده از فضاهای نیمه باز به دلیل داشتن کارکرد های متفاوت و جنبه های معنایی، شکلی و کارکردی می تواند در ارتقای کیفی فضا و غنی نمودن مکان در این فضاها بسیار موثر باشد. با درک اهمیت این موضوع طراحی دانشکده( فضاهای آموزشی) با تاکید بر نقش فضاهای نیمه‌باز در ارتقاء کیفی فضا تحقیقی در جهت غنی سازی کیفیت مکان، عدم توجه به آن و به معنی رو به زوال نهادن امر آموزش در دانشگاه ها و دانشکده ها به خاطر کیفیت بد مکان می باشد.

  1. سوابق و پیشینه پژوهش:

غزال راحب و محیا نظری در مقاله “بررسی عوامل موثر بر کارکرد فضایی نیمه باز خصوصی واحدهای مسکونی شهر تهران” بر اساس پژوهش‌های علی و توصیفی به شناخت موضوع می پردازند. ابتدا مفهوم فضاهای باز بسته و نیمه باز را در معماری مورد کنکاش قرار می دهند. در پیشینه پژوهش این مقاله فضاهای باز و نیمه باز از چند جنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابتدا طبق نظریات جان لنگ به معرفی خلوت قلمرو و فضای شخصی در این فضاها پرداخته می شود سپس معیارهای ابعادی و فرمی و ملاحظات طراحی در این فضاها معرفی می گردند در ادامه مقاله ذکر می شود برخی از تحقیقات صورت گرفته در باره فضاهای باز و نیمه باز پیرامون آسایش حرارتی و تاثیرات این فضاها در تامین حرارتی ساختمان صورت گرفته است. در ادامه مقاله و در نتیجه گیری بحث با استفاده از نرم افزارهای مختلف و طرح سوال های متعدد به ارزشیابی و امتیاز دهی فاکتور های موثر در عدم استفاده از فضاهای باز و نیمه باز در ساختمان‌های مسکونی و برج‌های بلند می پردازند، این موارد عبارتند از:

1-اشراف و دید از واحدهای مجاور یا مقابل

2-اشراف از گذر

3-دسترسی از فضای مسکونی نامناسب به فضای باز

4-پاسخگویی به فعالیت سکونتی به دلیل کمبود جا و عدم پیش‌بینی آن

4-مساحت اندک و عدم فعالیت روزمره

5-عدم تامین شرایط اقلیمی مساعد متاثر از باد، بارش،تابش و غیره

6-دید و منظره نامناسب

مینا ورد و همکاران در سال ۱۳۹۷ کارکرد های حرارتی فضاهای باز و نیمه باز را مورد بررسی قرار می دهند.

آنها مشخصات فیزیکی و کالبدی بناها و تاثیر آن در میزان و حدود آسایش حرارتی را مورد بررسی قرار داده نتایج تحقیقشان در چهار عامل جهت‌گیری، میزان ارتفاع، میزان بازتابش مصالح و میزان فضاهای سبز موجود خلاصه می شود. آنها اشاره می‌کنند که جهت گیری در راستای استقبال یا عدم استقبال از نور بسیار موثر می باشد. افزایش ارتفاع و تاثیر آن در افزایش میزان دمای شبانه مورد بررسی قرار می گیرد. میزان تاثیر مصالح بر داده های حرارتی مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت تاثیر فضاهای باز در داده های اقلیمی مورد سنجش قرار می گیرد. نتیجه تحقیق آنها حاکی است که کیفیت زندگی در فضاهای مسکونی به شدت متاثر از ویژگیهای حرارتی می باشد این ویژگی ها متاثر از شکل و فرم فضاهای باز و نیمه باز موجود می باشد آنها تاثیرات هر یک از این عوامل را در نرم افزار های تکنیکال مورد ارزیابی قرار داده و نتیجه را به صورت شکل و جداول مفصلی ارائه می‌دهند(ورد و همکاران، 1397).

بنیانی و همکاران در مقاله خود اورده اند:”معماری منعکس کننده نحوه سازماندهی فضا است و مفهوم مرز یکی از مهمترین مفاهیم معماری است که از بین رفتن آن موجب ایجاد کیفیت های متفاوت از فضا خواهد شد معماری متشکل از توده و فضا است و طراحی رابطه متقابل بین آنها می باشد؛ فضای ارتباط دهنده  یک فضای خالی و یا باقی مانده نیست بلکه فضایی است که نیاز به طراحی دارد و می‌تواند شخصیت مستقلی را داشته باشد”. وی اشاره می‌کند که فضاهای بینابینی و مهمترین مشخصه آن فضاهای نیمه باز در واقع تامین‌کننده مرزهای فضایی و عامل اتصال و انفصال فضای درون از بیرون می باشد در ادامه مقاله اشاره می کند که بین فضای درون و بیرون تفاوت های چشمگیری هم به لحاظ کارکردی هم به لحاظ عملکردی و هم به لحاظ حرارتی وجود دارد لذا اتصال این دو یا جدایی این دو بهتر است توسط فضاهای بینابینی انجام گیرد در این مقاله با برشمردن ویژگی های فضاهای باز به اهمیت این فضاها می پردازد و ویژگی این انتقال دهندگی فضاهای نیمه باز را مهمترین عامل در ایجاد این فضاها بر می شمارد این انتقال دهندگی موجب طبقه بندی و پیوستگی فضایی می گردد. در نتیجه گیری بحث چنین آورده شده که استفاده از فضاهای نیمه باز باعث پیوستگی فضایی در دو ساحت فیزیکی و ذهنی می باشد ساحت فیزیکی امتداد عناصر را در پی خواهد داشت و ساحت ذهنی آن شفافیت و امتداد فعالیت ها را منجرب خواهد شد(بنیانی و همکاران، 1397).

 

اسمیت در مقاله خود به بررسی نقش و اهمیت فضای باز در معماری می‌پردازد. اشاره می کند فضای باز به عنوان یک فضای متعادل کننده و تامین کننده در فضای شهری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد که مکملی برای فضاهای سبز است؛ در این حال فضای باز به عنوان تعدیل تراکم ساختمانی و انسانی از اهمیت محسوسی برخوردار است. وجه مشترک  فضای باز به صورت فضای ارتباط دهنده بین فعالیتهای مختلف به صورت استخوان بندی درون‌شهری نمایان می‌شود و بخش ساختار یا فرم شهری را مشخص می سازد. در ادامه مقاله با استفاده از نرم افزارهای مختلف به بررسی محیط های واجد فضای باز در مقابل محیط هایی که فضای بازی به مقدار کافی ندارند می پردازد و نتایج تحقیق را در جدول های مفصل ارائه می کند که نتیجه،  برتری محسوس اماکنی که دارای فضاهای باز میباشند را نشان می دهد در نتیجه گیری می آورد که فضاهای باز به عنوان یکی از محیط های کالبدی در ارائه خدمات زیست‌محیطی و تفریحی اجتماعی و اقتصادی به بافت پیرامون خود نقش اساسی در توسعه شهری را دارند(esmith, 2019).

نویسنده سال عنوان مطالب مهم ذکر شده نتیجه گیری ارتباط با پایان نامه
رضا شاطریان 1387 طراحی و معماري فضاهاي آموزشی فضاهای آموزشی عامل اصلی پیشرفت و تخصص گرایی جامعه می باشد. طراحی معماری این فضاها با هدف اتخاذ فضایی مناسب و پشتیبانی کننده از فعالیت های دانشجویان در میزان یادگیری آنها موثر است. اشنایی با فضای آموزشی
افلاکی فرد، حسین، بزم، قاسم، 1397 تاثیر گذاری فضاهای آموزشی در شادی و یادگیری تاثیرات فضای معماری بر روی میزان یادگیری امر غیر قابل انکاری میباشد فضاهای خلاق و چند عملکرده قابلیت یادگیری  را افزایش می‌دهند. میزان یادگیری در بین دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار متاثر از طراحی فضاهای آموزشی می باشد بهتر است در طراحی این فضاها از سیستم مشارکتی جهت اشتراک دانشجویان  استفاده گردد. استفاده در طراحی
سمیع آذر، علیرضا 1396 نقش محیط کالبـدی در پویـایی آمـوزش و پـرورش محیط کالبدی در پویایی آموزش و پرورش و توجیه پذیری سیستم های نوین آموزشی نقش بسیار مهمی دارد. در کشورهای پیشرفته جهت نیل به اهداف عالی آموزشی روی طراحی محیط کالبدی سرمایه‌گذاری‌های بیشتری صورت گرفته است و در کشورمان جهت ارتقای سطح آموزش و راندمان علمی دانشجویان می بایست به این امر توجه بیشتری نمود. مبانی نظری

 

نویسنده سال عنوان مطالب مهم ذکر شده نتیجه گیری ارتباط با پایان نامه
Willems 2017 معظلات تدریس در عدم توجه به زمان و مکان فرایند یادگیری امری بسیار متاثر از زمان و مکان می باشد این فرایند یادگیری بیشتر از آنچه به نحوه آموزش بستگی داشته باشد به مکان و زمان آن بستگی دارد. طراحی اماکن مناسب فضاهای آموزشی بیشترین تاثیر گذاری را در فرایند یادگیری دانشجویان دارد. سیستم های مشارکتی بهترین جواب برای این مشکل می باشد. آشنایی با فضای آموزشی
قاضی زاده 1393 هفت هدف برای طراحی محیط های یادگیری در هزاره های نوین اهداف آموزشی تفاوت چشمگیری با گذاشته یافته‌اند. فضاهای آموزشی باید با سیستم مشارکتی برنامه ریزی گردند. رسیدن به اهداف آموزشی نوین نیازمند فضاهای آموزشی جدیدتری می باشد که قابلیت های بیشتری نسبت به فضاهای آموزشی قدیمی داشته‌اند. شناخت معظلات فضاهای آموزشی
Willems, Dyck 2000 مکان یادگیری مکان یابی دانشگاه ها تا حدود بسیار زیادی به همجواری ها، چهره طبیعی زمین، عوامل اقلیمی، دسترسی‌ها و  ظرفیت منطقه بستگی دارد. جهت جلوگیری از آسیب های جسمی و روحی و ایجاد محیط سالم آموزشی طراحی فضاهای آموزشی و دانشگاهها در جهت توسعه جامعه امری ضروری می باشد. استفاده در مکان یابی و طراحی
Alexi  2016 فضای آموزش و یادگیری گزارش تحقق بنابراین گزارش فضاهای آموزشی فاقد جذابیت لازم در جهت دانشجویان به علمی می باشند. جهت افزایش جذابیت فضایی از فضاهای منعطف و عملکرد های چندگانه به همراه امکان حضور دانش آموز در برنامه ریزی های آموزشی امری ضروری می باشد. آشنایی با اهداف سیستم آموزشی
Garibaldi 2015 طراحی مدارس برای حمایت از فرایندهای اجتماعی سازی دانش آموزان بر اساس ارتقا کیفی فضا در جهت افزایش راندمان در فضاهای آموزشی باید بر مولفه های کیفی مکان توجه نمود. مقدار وکیفیت یادگیری در فضاهای اموزشی برایندی از کیفیت مکان است. ارتقا کیفی فضا منوط به چهار عامل دسترسی و پیوستگی فضایی، تصویر ذهنی،اجتماع پذیری و فعالیت ها بستگی دارد. اهداف سیستم اموزشی شناخت مولفه های افزایش کیفیت مکان
Ghasemi and partners 2016 تأثیر طراحی فضاهای آموزشی در یادگیری با محوریت بررسی کیفی مکان آموزش فضای معماری با کیفیت و غنای بیشتر می تواند محرک دانشجویان در جهت افزایش راندمان و تمرکز بر روی مسائل درسی گردد. کیفیت مکان در جلب توجه دانشجویان نسبت به فضاهای آموزشی موثر می باشد. فاکتورهای موثر در ارتقای کیفی مکان در چهار عامل تقسیم بندی میشود. زیر شاخه های متعددی در جهت ارزیابی کیفیت مکان وجود دارد. غنای حسی مکان، حضور پذیری، سرزندگی فضا، کارایی فضا، تنوع عملکردی، آزادی انتخاب مبلمان مناسب و موارد دیگر در این امر موثر هستند. شناخت فاکتورهای موثر در ارتقای کیفی مکان
Schneider 2019 ارتقای غنای حسی فضا منطبق بر رویکرد های پایداری غنای حسی مکان در پایداری اجتماعی آن مکان تاثیر عمیق و شدیدی دارد.کیفیت فضا موجب خاطره انگیزی فضا می گردد. از فاکتورهای موفقیت فضا، کیفیت فضا می باشد. هر چقدر این فضا دارای ارزش خاطره انگیزی باشد، به همان میزان موفق بوده است. آشنایی با مفهوم کیفیت فضا
Altash, Noor 2018 سازگاری مکانی و انعطاف پذیری به عنوان پارامترهای کیفیت فضا یکی از مهم ترین ارزش های کیفی فضا سازگاری آن می باشد. این سازگاری منوط به میزان انعطاف پذیری فضا در قبول عملکرد های مختلف می باشد. عامل تقویت کننده کیفیت فضا میزان سازگاری آن به همراه میزان انعطاف پذیری آن در قبول عملکرد هاست.

کیفیت فضا ارزش های معنوی یک مکان را بالا برده و غنای حسی آن را تقویت می کند.

آشنایی با پارامتر های کیفیت فضا

 

  1. اهداف پژوهش:

6-1. هدف اصلی:

ارتقاء کیفی فضاهای آموزشی با بهره گیری از فضاهای نیمه باز

6-2. هدف های خرد:

استفاده از فضاهای نیمه باز با هدف ارتقاء کیفی فضا

طراحی مناسب فضاهای آموزشی

 

  1. سوالات پژوهش:

7-1. سوال اصلی:

استفاده از فضای نیمه باز چه تاثیری در کیفیت فضاهای آموزشی دارد؟

7-2. سوالات فرعی:

رابطه بین فضاهای نیمه باز و ارتقاء کیفیت مکان چیست؟

مولفه های موثر در طراحی فضاهای آموزشی چیست؟

 

  1. فرضیات پژوهش (در صورت لزوم)[1]:

با توجه به ماهیت پژوهش نیازی به فرضیات نیست.

  1. معرفی محدود و قلمرو پژوهش و بیان دلایل انتخاب:

قلمرو موضوعی تحقیق حاضر ارتقای کیفی فضا در فضاهای آموزشی می باشد.

قلمرو مکانی استان خراسان رضوی-شهر مشهد می باشد.

قلمرو زمانی این تحقیق حداقل مدت 6 ماه از تاریخ ثبت پروپوزال خواهد بود.

  1. روش شناسی پژوهش:

10-1. روش پژوهش از نظر هدف و نوع:

تحقیق پیش رو به لحاظ روش شناسی پژوهش از نوع توصیفی -تحلیلی می باشد. با توجه به هدف خود که طراحی فضاهای آموزشی با بهره گیری از فضاهای نیمه باز با هدف ارتقای کیفی فضا است، در زمره پژوهش های بنیادی قرار می گیرد. نوشتار حاضر در ابتدا با مرور برخی از مبانی مرتبط با این موضوع و عوامل موثر در آن به شناخت موضوع می پردازد. مراجعه به مطالعات کتابخانه ای و اسنادی استفاده از مقالات و کتب مختلف، فیش ها و فیلم های گوناگون شالوده این تحقیق و ارزیابی را شکل می دهد.

10-2. روش و فرآیند جمع آوری اطلاعات:

در این تحقیق از روش کتابخانه ای, با استفاده از مطالعه منابع کتابخانه ای، محاسبه، بازدید میدانی استفاده می‌شود. برای این منظور، از پایگاه‌های معتبر مقالات داخلی و خارجی و نیز پایان‌نامه‌های داخلی و خارجی به منظور بررسی مطالعات گذشته و تبیین چارچوب نظری تحقیق استفاده می‌شود. همچنین، به منظور جمع آوری اطلاعات میدانی از پرسشنامه استفاده می‌شود، که در آن با استفاده از پرسشنامه‌های استاندارد و محقق ساخته و توزیع آن در میان افراد جامعه و در نهایت تحلیل نهایی براساس اطلاعات جمع آوری شده، اطلاعات میدانی بدست می‌آید.

10-3. ابزار و تکنیک های تحلیل اطلاعات:

تجزیه و تحلیل بر اساس استخراج معیارها و اصول از نظریات اندیشمندان و به روش امتیاز دهی گزینه های طراحی و استدلالت استقرایی و استنتاجی می باشد. روش استدلال منطقي؛ از اين روش تحليل در مرحله جمع بندي ادبيات نظري استفاده مي شود؛ همچنین پس از مطالعه نمونه های موردی داخلی و خارجی به بررسی و تحلیل روش های مناسب برای طراحی بر اساس ساختار معماری فضاهای آموزشی پرداخته خواهد شد. به عبارت دیگر پژوهشگر برای ارتباط هر چه دقیق تر با رویکرد پژوهش که همانا “ارتقای کیفی فضا” است از روش های اکتشافی بهره خواهد برد. به طور كلي ابزاري كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار گرفته است شامل دو بخش مطالعات كتابخانه اي و مطالعات ميداني مي باشد. سپس با بررسی جامعه آماري، تحلیل داده ها و مقایسه و نتیجه گیري (به کمک نرم افزارهاي آماري مانند  SPSS ) انجام می شود. در این راستا، ابتدا در بخش  مداخلات، شاخص ها و مؤلفه هاي سنجش تأثيرات شناسايي شده و در قالب پرسشنامه به روش پيمايشي اطلاعات جهت تحليل و نتيجه گيري برداشت می شود. علاوه بر آن در جهت تحلیل پرشنامه (داده ها) با استفاده از نرم افزارهای آماری نظیر نرم افزار Excel و SPSS استفاده می شود.

10-4. آیا در این پژوهش از پرسش نامه استفاده شده است؟   آری               خیر

10-5. درصورت مثبت بودن پاسخ بند (6-4) به سوالات زیر پاسخ دهید:

10-5-1. روش نمونه گیری شما برای تکمیل پرسشنامه ها چگونه است؟

روش نمونه گیری مرسوم روش شوکران است، که تعداد آن بسته به موضوع تعیین خواهد شد. جامعه آماری این تحقیق ازمتقاضیان فضاهای آموزشی و دانشجویان خواهند بود. روش نمونه گیری پژوهش، براساس روش خوشه ای از دانشجویان هنر و معماری انتخاب خواهد شد. برای تعیین حجم نمونه از استاندارد های مربوطه استفاده خواهد شد.

10-5-2. پرسشنامه شما محقق ساخته است یا استاندارد؟

استاندارد میباشد.

10-5-3. حجم نمونه شما در این پژوهش چه تعداد است و چگونه محاسبه شده است؟

حجم نمونه تعداد 50 نفر از دانشجویان معماری و هنر بوده که با روش تصادفی انتخاب می شوند. روش محاسبه حجم نمونه منطبق بر فرمول شوکران می باشد که بصورت زیر ارائه می گردد.

 

در این فرمول:

n : حجم نمونه

N : حجم جامعه آماری

z : مقدار متغیر نرمال واحد استاندارد

p : نسبتی از جامعه دارای صفت معین (اگر مقدار آن در اختیار نباشد می‌توان آن را 5/0 در نظر گرفت.

q= (1-p) : نسبتی از جامعه فاقد صفت معین

d : درصد مجاز خطا (که معمولا برابر 01/0 یا 05/0 است.

با توجه به اینکه حجم جامعه این تحقیق نامحدود می‌باشد، با استفاده از فرمول کوکران، تعداد نمونه در سطح خطای 05/0، برابر با 60 بدست می آید.

 

  1. معرفي شاخص‌ها و معیارهای پژوهش:

بر اساس نوع پژوهش و عنوان آن شاخص ها و معیار های در سه دسته زیر با زیر معیار های آن بررسی می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. فهرست منابع و مآخذ:

(در این قسمت شایسته است دانشجویان حداقل 12 و حداکثر 15 منبع مهم که در پایان نامه از آن ها استفاده خواهند کرد را به روش مآخذنویسی APA ذکر نمایند.)

  • مداحی، سید مهدی، اسفندیانی مقدم، الهه، عباسی، لیلا، 1394، قیاس تحلیلی نقش فضاهای نیمه باز مسکونی بر شکل گیری شیوه زندگی و نظام رفتاری ساکنان در خانه های بومی دیروز و مسکن امروز، نشریه آرمان شهر، شماره 25
  • فرزیدی، متین، حسینی، سید باقر، پرویزی، رضا، 1398، کاربست ساختار قلمرو مکانی درطراحی برج های مسکونی با هدف ارتقا کیفیت زندگی، نشریه معماری و شهرپایدار، سال هفتم، شماره 1
  • راهب، غزال، نظری، محیا، 1396، بررسی عوامل موثر بر کاکرد فضای نیمه باز خصوصی واحدهای مسکونی شهر تهران، نشریه معماری و شهرسازی آرمان شهر، شماره 21
  • ورد، مینا، فیضی، محسن، خاک زند، مهدی، اوجاقلو، مرتضی، 1397، ویژگی های حرارتی فضاهای باز و نیمه باز درشرایط اقلیم شهر تهران، نشریه گروه معماری دانشگاه زنجان- پژوهش های معماری و محیط، شماره 2
  • بنیانی، فاطمه، معمار ضیا، کاظم، حبیبی، امین، فتاحی، کاوه، 1397، پیوستگی فضایی در گذر از فضای باز به بسته، دوفصلنامه علمی و پژوهشی اندیشه معماری، سال دوم، شماره 4
  • محمودی، محمد مهدی، 1394، طراحی فضاهای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر، سازمان نوسازی، توسعه و تهیز مدارس کشور، تهران
  • شاطریان، رضا ، ۱۳۸۷، طراحی و معماري فضاهاي آموزشی، نشر سیماي دانش، شماره 17
  • مرتضوي، شهرناز ، 1396 ،فضاهاي آموزشی از دیدگاه روانشناسی محیط، سازمان نوسازي مدارس كشور، تهران.
  • افلاکی فرد، حسین، بزم، قاسم، 1397، تاثیر گذاری فضاهای آموزشی در شادی و یادگیری، نشریه دستاورد های نوین در مطالعات علوم انسانی، سال اول، شماره 2
  • سمیع آذر، علیرضا ، 1396، نقش محیط کالبـدی در پویـایی آمـوزش و پـرورش، فـصلنامۀ مورسه نو ، شماره 6
  • esmith, Edam, 2019, The role and importance of open spaces in the optimal formation of modern living, Journal of Century Architecture, Twenty-fifth volume, No. 12
  • Cheng, V. , Ng, E. , Chan, C. , & Givoni, B.(2012), Outdoor thermal comfort study in a subtropical climate: a longitudinal study based in Hong Kong. International journal of biometeorology, 56(1), 43-56.
  • Simeoforidis,andro, 2018, The Effects of Outdoor and Semi-Open Space on Improving the Performance of Buildings, Journal of Modern Housing, Volume 42, Number 25
  • Behzadfar, M., & Ghazizadeh, N. (2011). Outdoor Sense of Satisfaction from Building in Tehran. HONAR-HAYE-ZIBA Journal, (45),16-17.
  • Garibaldi, Mark and Josias, Lisa. 2015. Designing schools to support students’ socialization processes based on improving the quality of space, Journal of Architecture, No. 35
  • Ghasemi Ariani, Mohsen and Mirdad, Fatemeh. 2016. The effect of designing educational spaces on learning with a focus on qualitative study of the place of education, International Education Studies, No. 24
  • Hillier, B., & Hanson, J. (2015). The Social Logic of Space. New York, Cambridge University Press, 10.
  • Alexei Marmot Colleagues.2016 Improving the quality of learning spaces: Research report (Scottish Budget Council / AMA / HAA, Glasgow, 2016).
  • Friedman, Avi, 2017, Improving the quality of place and its affiliates, Architect Farda Magazine, No. 32
  • Schneider,teylor , , 2019, “Promoting the Sensory Richness of Place with Sustainability Approaches”, Oxford, United Kingdom Architectural Press. Special Edition, No. 4
  • Altash, Noor Asin and Suzoi, Ahsan. 2018. Spatial adaptability and flexibility as parameters of space quality. Building and Environment, 33 (5) 315-323.
  • Dyck, J. A., 2017, The Case for the L-shaped Classroom: Does the Shape of a Classroom Affect the Quality of the Learning that goes Inside it ?, Principle Magazine, Vol.74, No.2, pp.41-45
  • Greene, GG, 2019, The State of Cognition, Learning, and Research in Educational Spaces, American Psychological Association, Volume 53, Number 1.
  • Honebein, P.C. 2018,Seven Goals for the Design of Constructivist Learning Environments. In Wilson, B.G., ed. Constructivist learning environments (ET Pub., Englewood Cliffs 2018).
  • Willems, C., Dyck, J., and Dyck, L,2017,. The Location (place) of Learning. (American Institute of Architects, Committee on Architecture for Education, Amsterdam, 2017).

[1]  دانشجویان توجه داشته باشند، اگر روش تحقیق آن ها تحلیلی و توصیفی است نیازی به طرح فرضیه تحقیق نیست و سوالات پژوهشی در این خصوص کفایت می کند. تنها در تحقیقات همبستگی و علی طرح فرضیه الزامی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابهای زیر مراجعه کنید:

  1. دلاور، علی (1388). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. نشر ویرایش. تهران.
  2. تقی زاده، هوشنگ، تاری، غفار (1386). الگوی گرافیکی روش تحقیق در علوم انسانی. انتشارات حفیظ. تهران.
  3. ساعی، علی (1387). روش تحقیق در علوم اجتماعی. انتشارات سمت. تهران.

خدمات گروه تحقیقاتی کتیب‌یار:

• مشاوره و آموزش رایگان پایان‌نامه نویسی و پروپوزال‌نویسی
• مشاوره و آموزش رایگان رساله‌نویسی و پروپوزال‌نویسی
• کارگاه آموزشی پروپوزال‌نویسی
• کارگاه آموزشی پایان نامه‌نویسی
• کارگاه آموزشی رساله دکتری
• مشاوره و آموزش رایگان مقاله نویسی
• چاپ کتاب
• ترجمه مقالات به انگلیسی
نگارش پایاننامه معماری

• مشاوره و آموزش مقاله نویسی ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش چاپ مقالات ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
• مشاوره و آموزش رایگان تحلیل های آماری و نرم افزارهای آماری
• مشاوره و آموزش رایگان الگوریتم های بهینه سازی و کدنویسی

 

آینده شغلی:

معمولا بیشتر مهندسان معمار دارای مدرک کارشناسی، می توانند طراح فنی ساختمانها، ناظر اجرای طرح و سرپرست دفاتر مشاوره شوند. مهندسان معماری که مدارک عالی در مقطع تحصیلات تکمیلی دارند، به دلیل گذراندن دروس هنری معماری بیشتر، علاوه‌ بر طراحی‌ بناها می‌توانند به‌ طراحی‌ و ساخت‌ ماکت‌ و طراحی‌ معماری‌ داخلی‌ بپردازند یا به‌ عنوان‌ ناظر ساخت‌ فعالیت‌ کنند. مهندس معمار می تواند حتی کار و کسب درآمد خود را از زمان تحصیل شروع کرده و به عنوان نقشه کش و کمک طراح وارد بازارکار شود.

 

نگارش پایاننامه معماری

گروه تحقیقاتی کتیبیار با سوابق و تجارب درخشان در زمینه‌ی مشاوره و آموزش و با کادری مجرب و توانمند اعلام آمادگی نموده و درواقع هدف اصلی این گروه در راستای مشاوره و آموزش شخصی‌سازی شده می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با پرکردن فرم گروه تحقیقاتی کتیبیار، به صورت تلفنی، نوشتن پایاننامه ارشد نرم افزار

 

ایمیل و یا حضوری با این گروه در ارتباط باشید.
همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.