در انجام مقاله دانشجویی باید به چه اصولی توجه شود ؟

اصول مورد توجه در مقاله دانشجویی

مقدمه :

معمولا کسانی که قصد داشته باشند درس خود را در مقاطع بالاتر تحصیلی ادامه دهند و یا قصد ارتقا رتبه شغلی و یا به دنبال یافتن شغلی باشند به دنبال نوشتن مقاله می روند گرچه ممکن است برای بعضی افراد این کار راحت باشد اما این کار برای عده ای از افراد ممکن است سخت باشد ، بنابراین برای این کار به سراغ مراکز و موسسات مختص انجام مقاله دانشجویی می روند . این گونه مراکز ، مشاوره های زیادی در زمینه نحوه انجام و به چاپ رساندن مقالات به افراد می دهند . در این مقاله به چگونگی و نحوه انجام مقاله دانشجویی توسط موسسات علمی و آموزشی می پردازیم. اصول مورد توجه در مقاله دانشجویی

نکات مورد نظر در انجام مقاله دانشجویی :

انجام مقاله دانشجویی یکی از حساس ترین کارهای پژوهشی می باشد که اکثر موسسات و کسانی که این کار را انجام می دهند ، می بایست بسیار دقت نمایند و نکات زیادی را در نظر داشته باشند که شماری از این نکات به شرح زیر می باشند :

۱ . در وهله اول و در انجام مقاله دانشجویی باید به چارچوب ها و قاعده های مخصوص این کار توجه شود .
۲ . در مرحله دیگر از انجام مقاله دانشجویی می بایست موضوع مناسبی انتخاب شود .
۳ . از دیگر موارد انجام این کار این است که تا امکان از جدید ترین مطالب استفاده شود و هیچگونه مطالب کپی و تکراری به کار نرود .
۴ . از دیگر مواردی که برای انجام مقاله دانشجویی باید به آن توجه شود ، این است که موضوع انتخابی را باید محدود کنیم و حیطه ی آن را تعیین کنیم که به راحتی بتوانیم در مورد آن به تحقیق بپردازیم .

.

۵ . موضوع انتخابی نباید زیاد گسترده یا زیاد محدود باشد که افراد را سردر گم کند .
۶ . برای انجام مقاله دانشجویی به دنبال منابع مناسب بروید .
۷ . به نکات نگارشی و املایی دقت کنید و در پایان کار به ویرایش آن ها بپردازید .
۸ . در انجام مقاله دانشجویی و در به کاربردن لغات و اصطلاحات توجه نمایید و از به کار بردن لغات مشکل و غیرقابل فهم پرهیز کنید چرا که این کار سبب عدم تمایل خواننده به خواندن مقاله می شود . اصول مورد توجه در مقاله دانشجویی

.

۹ . ترتیب نوشتن مقاله را رعایت کنید که این ترتیب به صورت مقدمه ، چکیده ، بیان مسأله و طرح سوالات ، کلمات کلیدی اصلی ، روش انجام تحقیق ، نتیجه گیری داده ها و بحث ، منابعی که در انجام مقاله از آن ها استفاده شده است .
۱۰ . در انجام مقاله دانشجویی و نوشتن متن هیچ گونه پیش داوری ذکرنشود .
۱۱ . تا حد امکان نتایج را طوری بنویسیم که به طور قطع موضوعی را تایید یا رد نکرده باشد بلکه تنها به عنوان یک راه حل و پیشنهاد مطرح شود .
۱۲ . در انجام مقاله دانشجویی باید جوانب مختلف را رعایت کنیم و چیزهایی که می نویسیم با عقاید و هنجارهای جامعه تضادی نداشته باشند .
۱۳ . تا حد امکان هر موضوع را متخصصان خاص آن رشته و گرایش انجام دهند .

علت مراجعه به مراکز و موسسات تخصصی انجام مقاله دانشجویی :

بیشتر دانشجویان و حتی فارغ التحصیلان مقاطع ارشد برای ادامه تحصیل یا حتی ارتقای شغلی خود به نوشتن مقالات نیاز دارند و ممکن است به دلیل مشغله شغلی و تحصیل وقت کافی برای انجام این کار را نداشته باشند و برای انجام این کار به سراغ مراکز انجام مقاله دانشجویی می روند . این موسسات با انجام مقاله دانشجویی و دیگر خدمات تحقیقی به افراد کمک می کنند تا به راحتی و بدون داشتن دغدغه ای به دیگر کارهای خود برسند.

البته موسسات انجام مقاله دانشجویی باید در انجام و نوشتن مقالات توجه نمایند که کاری به انجام می رسانند ، مورد تایید و قبول اساتید قرار گیرد و به لحاظ علمی بسیار معتبر باشد و از تکرار تحقیقات قبلی و انجام شده جلوگیری شود . همچنین افراد سعی می کنند به سراغ موسسات انجام مقاله دانشجویی بروند که علاوه بر صرفجویی در وقت و زمان آن ها ، سبب صرفجویی در هزینه های آن ها نیز شود .

مزایای مراجعه به موسسات انجام مقاله دانشجویی :

مراجعه به موسسات متخصص برای انجام مقاله دانشجویی دارای فواید و مزیت های زیادی می باشد که از جمله این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :
۱ . مشاوره دادن به افرادی که قصد نوشتن مقالات و کارهای تحقیقی را دارند .
۲ . کمک به افراد برای استخراج و نوشتن مقالات از پایان نامه هایی که به انجام رسانده اند .
۳ . پشتیبانی و مشاوره های حتی در روزها و ساعات تعطیلی .
۴ . ارائه با کیفیت ترین خدمات و انجام مقاله دانشجویی .
۵ . صرفجویی در زمان و هزینه های افراد .
۶ . بهره بردن از تجربه های افراد متخصص و ماهر . اصول مورد توجه در مقاله دانشجویی

نکات آخر :

نوشتن مقاله ، یکی از موثرترین روش ها برای کسب امتیازات مقاطع بالاتری مانند مقطع دکتری ، ارتقای شغلی و… می باشد . بیشتر افراد برای انجام این کار به سراغ موسسات انجام مقاله دانشجویی می روند تا در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نمایند . این موسسات جدا از انجام مقاله دانشجویی ، انجام و نوشتن پایان نامه ، کارهای پژوهشی دیگری مانند پروپوزال نویسی ، روش تحقیق ، تبدیل پایان نامه به کتاب ، استخراج مقاله از پایان نامه ، انجام پروژه های مهندسی و عمرانی و بسیاری موارد را نام برد.

موسسات انجام مقاله دانشجویی باید این کار را بدون هیچ گونه پیش داوری و تقلید از مقالاتی که قبلا نوشته شده اند و به چاپ رسیده اند ، انجام دهند ، همچنین باید نوع مقاله ای که کاربران سفارش می دهند ، در نظر گرفته شود و متخصصانی که قصد انجام و نوشتن مقالات را دارند باید نوع مقالات را کامل بشناسند ( مقاله ها در انواع مختلف علمی پژوهشی ، علمی ترویجی و مروری می باشند که هر کدام با دیگری متفاوت می باشد .)و در انتخاب منابعی که استفاده می نمایند دقت کافی داشته باشند. کتیب یار