اکسپت مقاله در کمترین زمان به چه صورت می باشد ؟

اکسپت مقاله در کمترین زمان

Book in library with open textbook,education learning concept

مقدمه :

بسیاری افراد به ویژه دانشجویان و تحصیل کردگان مقاطع بالاتری مانند کارشناسی ارشد برای اینکه در آینده شانس بالاتری برای رفتن به مقاطع بالاتر و نیز شاغلان برای ارتقا جایگاه شغلی خود به سراغ نوشتن مقالات می روند و برای چاپ آن به سراغ مجلات و نشریاتی می روند که اکسپت مقاله در کمترین زمان ممکن را انجام دهند . شاید سوالی که مطرح شود ، این است که منظور از اکسپت مقاله در کم ترین زمان چیست ؟ منظور از اکسپت مقاله در کم ترین زمان ممکن یعنی اینکه مقاله را به مجله ای ارسال کنیم که مراحل پذیرش ، تایید و داوری را در کمترین زمان ممکن انجام دهد . در این مقاله به چگونگی و نحوه اکسپت مقاله در کم ترین زمان خواهیم پرداخت.

نحوه و چگونگی اکسپت مقاله در کم ترین زمان :

برای اکسپت مقاله افراد معمولا هم به سراغ مجلاتی می روند که معتبر باشند و هم مجلاتی که به اکسپت مقاله در کمترین زمان بپردازند . سردبیران و داوران مجلات در هنگام اکسپت مقاله چند مورد اساسی را در نظر می گیرند که این موارد عبارتند از :

 

۱ . چگونگی و نوع مقاله ، ۲ . اسکوپ مقاله ، ۳ . بررسی و ارزیابی کلی کیفیت مقاله ارسال شده . امروزه یکی از دغدغه های پژوهشگران و نویسندگان مقاله ، طولانی بودن مدت زمان پذیرش و اکسپت مقاله می باشد . اکسپت مقاله در کمترین زمان ممکن یعنی این که مقاله های با کیفیت بالا را با دقت و سرعت بالا مورد تایید و پذیرش قرار دهند که این کار را معمولا بعضی مجلات و نشریات انجام می دهند . چرا گاهی اکسپت مقاله در کمترین زمان ممکن انجام نمی گیرد ؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت گاهی اوقات اکسپت مقاله در کمترین زمان ممکن به دلایل زیر انجام نمی گیرد :

 

دلالبل تاخیر در اکسپت مقاله:

 

۱ . از دلایل تاخیر در اکسپت مقاله در کمترین زمان می توان گفت این است که افراد مجله و نشریه معتبری برای ارسال مقاله خود پیدا نمی کنند .
۲ . گاهی اوقات نیز افراد به دلایل ضعف و کم کاری خود فرد می باشد که سبب تاخیر در زمان پذیرش مقاله می شود .
۳ . از دیگر عوامل تاخیر در اکسپت مقاله در کمترین زمان مشکل در نگارش مقاله است .
۴ . ضعف و مشکل در ترجمه مقاله ارسال شده.
۵ . ضعف در داوری های داوران مجله .

همچنین برای اکسپت مقاله در کمترین زمان باید به نکاتی توجه شود :
۱ . سبک نوشتاری مقاله می بایست واضح و روشن باشد چرا که هرگونه تاخیر و ابهام در متن مقالات سبب تاخیر در اکسپت مقاله در کمترین زمان ممکن می شود .
۲ . از دیگر مواردی که برای اکسپت مقاله در کمترین زمان ممکن باید رعایت شود ، این است فرمت بندی مقاله را باید طبق فرمت بندی مجله و نشریهای باشد که مقاله ی خود را برای چاپ به آن ارسال نمودیم .
۳ . اطمینان از معتبر بودن مجله و نشریه ای که انتخاب نموده ایم .
۴ . از دیگر نکات لازم برای اکسپت مقاله در کم ترین زمان این است که مواردی که داوران مجله مورد نظر به نویسنده ایمیل نمایند ، باید در اسرع وقت ویرایش و اصلاح شود.

چرا افراد به دنبال اکسپت مقاله در کمترین زمان می روند :

افراد به ویژه دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا که مقاله نویسی می کنند و پس از نوشتن مقالات به سراغ مجلاتی برای چاپ مقالات خود می روند که کار اکسپت مقاله را در کم ترین زمان انجام دهند و این کار را به دلایل مختلفی انجام می دهند که پاره ای از این دلایل به شرح زیر می باشند :
۱ . معمولا فارغ تحصیلان مقطع ارشد در طول تحصیل خود یا پس از اتمام آن اقدام به مقاله نویسی می کنند که در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را داشته باشند ، امتیاز لازم را داشته باشند.

۲ . همچنین اکثر اساتید دانشگاه ها برای ارتقا رتبه خود و همچنین برای هیات علمی شدن اقدام به نوشتن مقاله و تلاش برای چاپ آن در مجلاتی که به اکسپت مقاله در کم ترین زمان می پردازند ، می نمایند .
۳ . افرادی که به دنبال پیدا کردن شغل متناسب با رشته ی خود هستند نیز برای این کار به سراغ مقاله نویسی می روند .
۴ . گذشته از موارد ذکر شده ، چاپ و اکسپت مقاله در کم ترین زمان به افرادی قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند ، بسیار کمک می نماید .

نکات پایانی :

مقاله نویسی ، یکی از رایج ترین کارهایی است که دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای کسب امتیازهای علمی بیشتر انجام می دهند و پس از نوشتن مقالات خود به سراغ مجلاتی معتبر که اکسپت مقاله در کمترین زمان را انجام دهند ، می روند . اکسپت مقاله در کمترین زمان ممکن است به دلایلی با تاخیر مواجه شود که دلایل اصلی آن به خود ارسال کنندگان مقاله ها مربوط می شود که در بحث ویرایش مقاله ها بر طبق فونت مجلات کم کاری می نمایند و یا ویرایش های خواسته شده را در اسرع وقت انجام نمی دهند.

.

اکسپت مقاله در کم ترین زمان به این معنا نیست که هر مقاله ای هرچند نا معتبر باشد ، سریع پذیرفته شود بلکه منظور اصلی این است که سردبیران و داوران و دیگر متخصصان مجلات و نشریه های معتبر با دقت و تخصص بیشتر تلاش می نمایند که مقاله را در کم ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار دهند و در اسرع وقت ویرایشات و اصلاحاتی را که نویسنده ی مقاله باید انجام دهد ، به وی ارسال نمایند تا پس از انجام ویرایش های لازم مقاله را به چاپ برسانند . اکسپت مقاله در کم ترین زمان را فقط مجلات و نشریه های معتبر ومعروف که سابقه های علمی زیادی و اساتید و متخصصان ماهری دارند ، این کار را انجام می دهند . ما در این مقاله تمام جوانب ، مزیت ها ، نحوه و چگونگی اکسپت مقاله در کم ترین زمان را به طور کامل ذکر نموده ایم